REGULAMIN
podmiotu leczniczego Angelika Dolińska Włos Doskonały Trichology & Health
§ 1.
Postanowienia ogólne
-
Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
(Dz.U. z 2022 r., poz. 633, z późn. zm.). -
Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą Angelika Dolińska Włos Doskonały Trichology & Health (dalej jako „Gabinet”)
-
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Gabinetu, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Gabinetu na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2.
Cele i zadania
-
Celem działalności Gabinetu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
-
Zadaniami Gabinetu są:
-
udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki
oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa; -
promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
-
wykonywanie innych zadań Gabinetu w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3.
Struktura organizacyjna
-
Gabinet wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą Angelika Dolińska Punkt Pobrań.
-
W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują jednostki organizacyjne:
-
Punkt pobrań,
-
Gabinet kwalifikacji lekarskiej.
§ 4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
-
Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie diagnostyki laboratoryjnej.
-
Gabinet realizuje swoje zadania poprzez:
-
udzielanie konsultacji lekarskich;
-
wykonywanie zabiegów;
-
wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
-
wystawianie recept;
-
promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
-
Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładzie leczniczym w Warszawie, ul. Bergamotki 6 lokal nr U1.
-
Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 7.00 do 20.00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, od poniedziałku do piątku oraz w soboty w godzinach 8.00 do 14.00 w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w trakcie rejestracji. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
-
Rejestracja pacjentów odbywa się:
1) osobiście
2) telefonicznie (nr tel. 533 582 541) -
W trakcie rejestracji osobistej lub telefonicznej pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
-
Płatność za udzielone świadczenia następuje po udzieleniu świadczenia.
-
Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
1) gotówka;
2) przelew bankowy;
3) karta kredytowa/płatnicza;
4) kod BLIK. -
Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
-
Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
a) rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
b) wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
c) udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 7;
d) pozytywna kwalifikacja Pacjenta.
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
-
Gabinet organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę
korzystania ze świadczeń. -
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik
ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik do Regulaminu. -
Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikających z cennika, o którym mowa w ust.2, Gabinet udostępnia
poprzez wywieszenie w lokalu zakładu leczniczego. -
Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
1) jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
2) w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 8;
3) w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
4) w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków
oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba
upoważniona przez Kierownika;
5) w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Gabinet.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
-
Świadczenia zdrowotne w Gabinecie są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
-
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
-
Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Dokumentacja medyczna
-
Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz . U. 2020, poz. 849 – tekst jednolity) oraz przepisach wykonawczych.
-
Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
-
Gabinet udostępnia dokumentację medyczną:
1) do wglądu;
2) przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych. -
Dokumentacja medyczna prowadzona w formie papierowej może być udostępniona poprzez sporządzenie skanu i przekazanie w sposób określony w ust. 3 pkt 4 i 5, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.
-
Za udostępnienie dokumentacji medycznej Gabinet nie pobiera opłat.
§ 9.
Prawa i obowiązki pacjenta
-
Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych. -
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi
do Kierownika lub osoby go zastępującej. -
Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
-
Pacjent ma obowiązek:
1) przestrzegania postanowień Regulaminu;
2) przestrzegania zasad higieny osobistej;
3) przestrzegania praw innych pacjentów;
4) poszanowania mienia Gabinetu. -
Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
1) spożywanie alkoholu;
2) palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
3) wprowadzanie zwierząt, za wyjątkiem psa asystującego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 573 z późn. zm.);
4) akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
§ 10.
Kierownictwo Gabinetu
-
Działalnością Gabinetu, kieruje kierownik podmiotu leczniczego („Kierownik”).
-
Kierownik prowadzi sprawy Gabinetu i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
-
Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
-
Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Gabinetem oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§ 11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
-
W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Gabinetu współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
-
Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§ 12.
Zawartość na stronie www.wlosdoskonaly.pl
-
Zawartość treści na stronie www.wlosdoskonaly.pl ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowana jako forma konsultacji medycznej, informacje ujęte w zakładce „Cennik badań” oraz "Pakiety badań" nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.
§ 13.
Postanowienia końcowe
-
Regulamin wchodzi w życie w dniu 1 września 2022 r.
-
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.
-
Lesko, dnia 1/ 09/ 2022 r.
-
Kierownik Gabinetu – Angelika Dolińska
-
Załączniki: Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych odpłatnie.